Mijn doelen voor 2016

e40b5a902b6ef9c358d1dca591721171

Bron

Allereerst, een heel erg gelukkig en gezond nieuwjaar! Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling hebben gehad. Bij een nieuw jaar horen ook nieuwe doelen (nee hoor, hoeft helemaal niet per sé), dus die ga ik vandaag met jullie delen.

1. Gezonder eten en drinken & weer gaan sporten

Ik denk dat dit wel de meest populaire voornemen is, namelijk afvallen, gezond eten en sporten. Rond oktober ging het bij mij echt heel erg goed, maar toen ik ziek werd en toetsweek had, is het allemaal toch wel veel verwaterd. Toen kwam sinterklaas, en daarna kerst en ik hoef je denk ik niet uit te leggen hoe dat is gegaan. Aangezien het nu afgelopen is met alle gezelligheid en al het lekker eten, leek het mij nu wel een geschikt moment om alles weer op te pakken.

2. Mijn rijbewijs halen

Dit doel is wel zo’n beetje één van de belangrijkste. Ik ben in augustus begonnen met rijlessen, en mijn doel is om mijn rijbewijs voor de zomer van 2016 gehaald te hebben! Het gaat hier en daar nog niet helemaal gesmeerd, en ik heb mijn theorie nog niet, maar dat moet helemaal goed komen geloof ik. Ik ga knallen en dan zien jullie mij over een tijdje door heel Nederland scheuren, haha!

3. Goed plannen, en het vervolgens ook écht doen, zodat het beter gaat op school

Hier is niet veel uitleg bij nodig denk ik. Ik kan wel redelijk plannen, nog niet helemaal top natuurlijk, maar ik kán het wel. Mezelf er ook toe zetten om het dan ook écht te gaan doen is weer een heel ander verhaal. Dat moet ik echt weer gaan oppakken, en dat moet deze maand ook echt gaan gebeuren, anders ga ik niet over naar mijn examenjaar. Dat zou doodzonde zijn, dus daar wil ik als allereerste echt aan gaan werken. Het is niet alleen een doel om over te gaan naar het laatste jaar, maar ook om dat laatste jaar makkelijker door te komen. Ik ga mijn best doen en ik ga jullie er natuurlijk ook van op de hoogte houden!

4. Regelmatiger bloggen en video’s maken

Jep, dit is een doel die eigenlijk elke keer weer terug komt. Ik denk dat ik dit doel maar gewoon in mijn achterhoofd ga houden. Het belangrijkste vind ik dat het wel leuk moet blijven. Zodra iets ‘moet’ dan vind ik het eigenlijk al meteen minder leuk. Ik ga gewoon lekker aan mijn blog en youtube-kanaal werken wanneer ik daar zin in heb en er ook tijd voor heb. Andere dingen zoals school gaan nu jammer genoeg even voor, en dat is even niet anders. Ik ga mezelf dus ook niks verplichten o.i.d. want het is niet fijn als je er dan niet aan toe komt.

5. Ons huisje netjes houden

Oké, dus wij laatst een hele schoonmaak en opruim vijf-daagse gehouden, en dan maak ik er binnen 3.2 seconden (oké, een weekje) weer een zooi van. Moet ik mee ophouden want vriendlief (hoi schat, loveyou kusje knuffel) irriteert zich kapot. Ik ben gewoon een chaoot en een enorme rommelkont, en dat moet maar eens afgelopen zijn. Ik merk wel dat ik het zelf ook steeds fijner vind wanneer ik thuis kom in een opgeruimd, schoon huisje. Ook een leerpuntje dus!

6. Positiever denken & negativiteit blocken

Spreekt voor zich. Met negativiteit blocken bedoel ik eigenlijk ook meer mensen die negatief naar mij toe zijn en waardoor ik die negativiteit ook opneem. Dat gaan we dus proberen te blocken vanaf nu!

Ik denk dat dit het wel zo’n beetje was. Best reëel toch? Ik ga mijn best doen om al deze doelen te halen dit jaar, en ik ga jullie natuurlijk ook op de hoogte houden van hoe het gaat!

Wat zijn jouw doelen voor dit jaar?

Bedankt voor het lezen & tot snel! x 

3 gedachtes over “Mijn doelen voor 2016

  1. Ik sluit me helemaal aan bij je laatste voornemen. Zoveel mogelijk positief door het leven gaan en mensen die negativiteit brengen uit je leven bannen. Daarvoor is er simpelweg geen plek. Wat een mooie lijst met voornemens! Heel veel plezier met het uitvoeren ervan! 🙂
    Liefs, Anne

  2. Wat een mooie leerdoelen, zeker wat betreft je school en je rijbewijs! Is toch wel heel belangrijk dus goed op focussen. Wat knap dat je al samenwoont terwijl je nog op school zit! Dit had ik persoonlijk heel zwaar gevonden, een huishouden én een opleiding, maar ik ben dan ook best lui haha. Blok alle negativiteit uit je leven, dat is het beste voor jezelf. Veel geluk in 2016!! X

Geef een reactie

