Grote youtubers en bloggers zeiken alleen maar

20151017_204259
Vanwege gebrek aan een goede foto, dan maar deze

Maar is dat ook echt zo? Dit is iets wat mij de afgelopen paar weken al een beetje opvalt. Er zijn héél veel discussies de laatste tijd, merk ik. Het kriebelt bij mij toch wel een beetje om er wat over te zeggen. Ik vind namelijk dat er twee kanten aan zitten.

Ik kan me goed voorstellen dat de grotere bloggers en youtubers het druk hebben. Events, zakelijke afspraken, foto’s maken, bewerken, video’s maken, video’s bewerken, artikels schrijven, en alle voorbereidingen die hierbij horen. Daarnaast is het ook wel handig om sociale media bij te houden en vinden kijkers/lezers het ook fijn als bloggers op reacties reageren. Allemaal bezigheden die je continu moet bijhouden. Nieuwe ideeën zijn ook niet altijd even makkelijk om te verzinnen, iedereen heeft wel eens een inspiratie-dip. Ook zul je, als je zoveel volgers hebt, ook veel meer merken dat het erg lastig is om iedereen tevreden te houden. Daarnaast zullen er duizenden mensen zijn die zich met jouw leven kunnen gaan bemoeien. Bloggen en filmpjes maken is natuurlijk niet alles, je hebt ook nog een privé leven dat je moet onderhouden.

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit soms allemaal erg druk, frustrerend en vermoeiend is. Maar dan is er ook nog een andere kant van het verhaal. Als voorbeeld wil ik toch echt even deze video van Mascha laten zien. Kijkers gingen hier zo erg tekeer in de reacties, dat ik er toch wel even van schrok. Ergens kan ik sommige reacties ook wel weer begrijpen, hoor. Net terug uit Amerika, kort daarvoor Ibiza en nu alweer toe aan vakantie? Ja, dat kan. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen het toch als verwend op gaan vatten. Helemaal als je als kijker nooit op vakantie gaat. Daarnaast heeft bijvoorbeeld Monica Geuze het soms ook aardig te verduren, omdat haar video’s vaak te laat komen. Ook hier zijn weer de meningen weer verdeeld, als een video gewoon online komt, dan is het toch geen probleem dat ‘ie wat later is? Anderen vinden dat dit weer anders ligt. Je hebt veel te danken aan je abonnees, dus is het een kleine moeite om gewoon een video op tijd online te zetten. Nou doet Monica dit niet fulltime, maar anderen wel. Dan moet het haast toch wel op tijd online komen?

Eigenlijk weet ik niet eens heel goed waar ik eigenlijk heen wil met deze blogpost, haha. Om een lang verhaal kort te maken, ik snap beide kanten heel goed. Ik wou het alleen even uitlichten. Wat vind jij? Ik zou het leuk vinden om te horen wat jij vind en waarom, laat daarom een reactie achter in de comments!

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

‘Bloglovin

3 gedachtes over “Grote youtubers en bloggers zeiken alleen maar

  1. Ik vind zelf dat iedereen weer even in de chillmodus moet komen. Waarom toch altijd heisa maken om het minste of geringste. Overal een mening over hebben. Soms is het gewoon goed om je mond te houden. Leuk dat je een mening hebt, maar houd hem lekker voor je. Hoe sommige meiden (of jongens) reageren op grotere bloggers of youtubers vind ik echt bizar. Het is haast een wedstrijdje ‘wie kan de gemeenste comment maken’. Ik hoop daarom ook met heel mijn hart dat die bloggers die comments van zich af laten glijden. Ze zijn groot geworden, omdat ze hun eigen ding deden en niet met de meute meegingen. Nu gaat die meute proberen vat te krijgen op deze influencers en proberen de content, het leven of de planning in een gewenste pasvorm te gieten. Dat kan niet. En dat mag niet. Vind ik dan weer… Al die meningen ook ;-P.

  2. Ik vind Mascha haar vlogs echt verschrikkelijk.. ik heb er dan ook maar enkele gekeken. Haar artikels vind ik soms wel leuk en soms niet, je merkt sterk wanneer ze een ‘meh geen zin’, bui heeft gehad.

Geef een reactie

