Kletsartikel #5 – Herfstvakantie, neefje geboren & toetsweek

20150929_145839Wegens gebrek aan een geschikte foto, hier een shot van mij & Bibi.

Hé hoi, ik had vandaag eigenlijk niet zo zin in een ‘normaal’ artikel, dus ik dacht: kletsartikel tijd! Ik had zin om wat van me af te schrijven, dus dat ga ik doen. Ook is dit artikel even een dagje later dan normaal gesproken.

Ten eerste: herfstvakantie! Eindelijk weer lekker een weekje vrij van school. Jammer genoeg moet ik aankomende donderdag en vrijdag wel naar stage toe, dat is wel even wat minder. Alsnog heb ik gelukkig drie extra dagen vrij. Ik ga niet echt iets bijzonders doen, want ik heb toetsweek in de week na de vakantie. Ik zit dus een beetje met mijn neus in de boeken.

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding en de stof wordt wat minder, maar wel pittiger. Je moet meer stof onthouden en stof van vorig jaar toepassen op stof van dit jaar. Als je je werk goed bijhoudt, dan is het allemaal niet zo’n probleem. Vorig jaar ging het bij mij niet zo lekker, dus begon ik dit jaar vol goede moed en motivatie. Die motivatie is inmiddels wel een beetje gezakt, maar het gaat nog steeds beter dan vorig jaar!

Ik heb vandaag niet echt iets heel nuttigs gedaan voor school, omdat ik een beetje moe en lui ben. Ook is het verder erg druk in huis waardoor ik me niet erg goed kan concentreren. Morgen ga ik weer proberen om wat verder te komen, sterker nog, ik moet wel! Een week gaat een stuk sneller dan je denkt, en dan heb ik ook nog twee lange stage dagen. Mijn doel is om voor alle toetsen een voldoende te halen, behalve voor rekenen, daar zal ik nooit goed in worden.

In mijn blogpost over mijn doelen voor oktober, kon je lezen dat ik graag meer wou sporten. Dat is deze week in ieder geval erg goed gelukt! Ik ben drie keer geweest, en het geeft een voldaan gevoel achteraf. Ik ben er nog lang niet, dus ik wil aankomende week weer gaan knallen! Ik ben benieuwd hoe ik erop terug kijk aan het begin van november. Het is alweer het einde van het jaar, wat gaat de tijd toch onwijs snel!

Verder ben ik vandaag voor de derde keer tante geworden! Mijn nicht is vandaag bevallen en dat was erg leuk nieuws. Ze heeft jammer genoeg wel een zware bevalling gehad van meer dan 30(!) uur, erg vervelend voor zo’n eerste keer. Ik heb er nog een neefje bij gekregen en dat vindt ik erg leuk. Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat ze in Ierland woont. Even snel langs piepen voor een kraambezoekje zit er helaas niet in. Wie weet over een paar maanden? We zullen het zien.

Heb jij nog plannen voor in de herfstvakantie? 

Bedankt voor het lezen & tot snel! 

‘Bloglovin.

3 gedachtes over “Kletsartikel #5 – Herfstvakantie, neefje geboren & toetsweek

  1. Ah gefeliciteerd dat je weer tante bent geworden! Wel jammer dat je nicht helemaal in Ierland woont, vind het altijd zo leuk om van die kleine baby’tjes vast te houden hihi ;). Liefs

Geef een reactie

