Mijn favoriete series #1

Pictures1

Bron foto’s: zie verder in artikel

Ik hou van series kijken en ik vind het dan ook prima om hele dagen lang te doen. Echt waar hoor, ik vind het helemaal prima. Geef mij maar lekker een kopje (of kan, doe maar een kan) thee, een comfortabel bed of bank, een laptop en ik vermaak me he-le-maal prima. Door de jaren heen heb ik dan ook zeker wat favorieten erbij gekregen wat betreft serie’s. Ik ga niet veel vertellen over de serie’s zelf, dat moet je zelf maar ontdekken. Teveel verklappen is nooit leuk! Lees maar mee en laat je vooral overhalen om de series ook te gaan kijken! Dit is alvast deel één, er komen nog meer delen aan.

Het lezen van dit artikel kan er voor zorgen dat je dingen te weten komt over series die je liever niet wilt weten. Ik hou zelf niet van spoilers en zal dus echt geen belangrijke informatie spoilen. Mocht dit volgens jou wel het geval zijn, laat dan een reactie achter met wat jij gespoild vind, dan haal ik het weg voor de mensen die dat eventueel ook zo zouden kunnen zien. Mijn excuses alvast als je iets ongepast vindt, spoilen is natuurlijk absoluut niet mijn bedoeling. Ik ga het over de volgende series hebben in deel één: The Vampire Diaries, Pretty Little Liars en Orphan Black. 

73d2877e6d249f49f0240e5ea913

Bron

1. The Vampire Diaries

Ahh yes, The Vampire Diaries. Volgens mij is dat de eerste echte serie die ik trouw ging volgen. Ik was benieuwd, en besloot eens te gaan googlen naar sites waar je gratis series kan kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Voor ik het wist was ik verslaafd, en gingen er elke avond een heleboel afleveringen doorheen. Soms zelfs hele dagen. Ik kan me nog herinneren dat het in december was, en ik was ziek. Dat was geen probleem want nu had ik zeeën van tijd om lekker weg te dromen. Ohja, ik zal wel even vertellen waar het over gaat. Het gaat over vampieren, weerwolven, heksen, döppelgangers en alles wat daar zo’n beetje bij hoort. Ik  ga maar niet teveel vertellen, want dan is het niet meer leuk om te kijken. Wat trouwens écht schandalig is, is dat ik de seizoensfinale van seizoen 6 nog steeds moet kijken. Ik blijf het maar uitstellen… (inmiddels heb ik hem al gezien). Ik denk dat dit mijn meest favoriete serie is, omdat ik nog nooit zó erg ben meegesleept in een verhaal. Ik zal heel eerlijk bekennen dat ik écht tranen met tuiten heb zitten huilen door de serie heen.

o-PRETTY-LITTLE-LIARS-SEASON-4-570

Bron

2. Pretty Little Liars

Van PPL heb ik in één week tijd ongeveer 2.5 seizoen er doorheen gejaagd. Yes, ik ben echt erg als het op series aankomt. Maar goed, dit is ook alweer even geleden. Ik begon de serie te volgen in de voorjaarsvakantie van 2013. Sindsdien ben ik een trouwe volger, en ik irriteer me ook echt helemaal kapot aan de vele breaks die PLL heeft. De serie gaat over 4 (eigenlijk 5) meiden die gestalkt worden door iemand die zich ‘A’ noemt. Heel erg spannend. Écht een aanrader als je van spanning houdt. Dit is volgens mij ook wel een van de meest realistische series. Het zou namelijk écht kunnen dat je gestalkt wordt door iemand, en een vriendin van je ook echt wordt ontvoerd. Sommige dingen zijn natuurlijk wel een beetje onwaarschijnlijk, maar toch. Het kan. Inmiddels is ook al bekend wie ‘A’ is, al ben ik er nog niet helemaal van overtuigd dat dit ook de échte ‘A’ is, maar goed. Alsnog is het de moeite waard.

AA_ob_wallpaper_1280x1024

Bron

3. Orphan Black

Dit is een serie die je gelijk pakt als je begint met kijken. In de eerste tien minuten gebeurt er al iets wat je ‘dwingt’ om verder te kijken. Verder zijn de acteurs en actrices die in de serie spelen ook echt onwijs goed. Met name even een grote shout-out naar Tatiana Maslany, zij is denk ik wel een van de beste actrices die ik ooit heb gezien. Ze speelt sowieso zes verschillende personages, en soms nog wel meer. Dat vind ik toch wel een hele prestatie, aangezien ik niet het gevoel heb dat ik naar dezelfde persoon zit te kijken, maar echt naar verschillende mensen. Als je houdt van spanning, een goed verhaal, goede acteurs en humor, dan is Orphan Black echt iets voor jou! Leuk verkoop praatje, hé? Nee, maar echt, kijk gewoon voor de lol eens een paar afleveringen.

Wat zijn jouw favoriete series? 

Bedankt voor het lezen & tot snel! x 

4 gedachtes over “Mijn favoriete series #1

  1. Leuk! Zelf heb ik de boeken gelezen van PLL, dus de serie kijk ik niet omdat die toch wel erg anders schijnt te zijn. Ach, misschien in de toekomt. TVD vind ik ook echt geweldig leuk, al moet ik eerlijk zeggen dat de laatste seizoenen wel erg.. ja.. ik weet niet, geknutseld zijn. Er gebeurd teveel. The Originals vind ik dan VEEL leuker! Maar ik ga seizoen 6 nog wel kijken als ‘tie uitkomt. Orphan Black kijk ik niet, die bewaar ik zodra ik Gossip Girl heb afgekeken haha!

    • Ik heb de boeken gelukkig niet gelezen van PLL, dus dat scheelt! Ik ben het ook wel eens met je mening over TVD, maar ik ben wel benieuwd naar het nieuwe seizoen! The Originals heb ik ook een tijdje gekeken, maar ik ben gestopt. Die bewaar ik voor later! Gossip Girl moet ik ook nog gaan kijken ja!

  2. Hihi ik kijk alle series die je noemt, maar ik ben dan ook zo een serie verslaafde, oeps. Op het moment ben ik super blij dat het nieuwe seizoen van Vampire Diaries weer is begonnen, het is zo spannend ❤

Geef een reactie

