October Goals

779477ee2813cdb96ff074a0a5bec86d

Bron

Ik ben wel een klein beetje laat met dit artikel, aangezien we bijna een week in oktober zitten, maar goed. Een hele poos geleden schreef ik ook een paar blogposts over mijn ‘goals van de maand’. Waarom ik daarmee ben gestopt weet ik niet, maar ik ga er weer mee beginnen! Lees mee met mijn doelen voor de maand oktober.

1. Minimaal 2x in de week gaan sporten

Volgens mij is meer bewegen van vele mensen een doel, ook voor mij dus. Ik merk toch dat het sporten er vaak bij inschiet. Ik heb vaak geen tijd, geen zin of er is wel iets anders waardoor ik niet ga. Hier wil ik verandering in gaan brengen. Ik wil het liefst op vaste tijden gaan sporten en het liefst ook op vaste dagen. ‘S avonds sporten vind ik echt een ramp, omdat ik er dan de hele dag tegen aan loop te hikken. Als ik ’s ochtends (voor schooltijd, ik lijk wel gek) zou gaan sporten, dan heb ik het al gehad. Dan begin ik na het sporten pas mijn dag, en dan zie ik er ook niet de hele dag tegenop. Ik vind sporten ook absoluut niet leuk, dus ik moet even een maniertje verzinnen om het wel leuk te maken voor mezelf.

2. Minder/geen geld uitgeven aan dingen die niet noodzakelijk zijn

Die nieuwe mascara zal vast helemaal geweldig zijn, maar ik heb hem niet nodig, en dus hoef ik hem ook niet te kopen. Zo zou ik meer moeten gaan denken, in plaats van alles willen kopen wat ik zie. Hier wil ik wat aan gaan doen, omdat ik dan een stuk beter kan gaan sparen. Ook hou ik meer geld over voor nuttige dingen en kan ik ook meer spullen kopen die kwalitatief een stuk beter zijn. Verder komt sinterklaas er aan, en ook kerst is niet meer zo ver weg. Lijkt misschien nog erg ver allemaal, maar de tijd gaat een stuk sneller dan je denkt! Ik wil wel in staat zijn om leuke cadeautjes te kopen voor familie. Heel hard gaan sparen dus!

3. Weer op tijd gaan slapen

Wat is op tijd? Ik denk rond een uur of elf. Twee weken geleden lukte dat erg goed, ik sliep elke dag zeker voor elf uur. Ik was nog steeds wel moe de volgende ochtend, en kon ook niet goed mijn bed uitkomen, maar ik merkte wel dat ik een stuk meer uitgerust was. Eigenlijk zou ik het terug willen brengen naar half elf slapen, dat zou denk ik nóg beter zijn. Ik ga nu tussen half twaalf en half één slapen, en ik merk dat dat veel te laat is. Ik ben vaak erg moe op school en stage en kan me daardoor minder goed concentreren. Ik krijg pas na zeven uur ’s avonds energie, waardoor ik de hele dag eigenlijk niet productief genoeg ben. Hier moet verandering in komen.

4. Weer even gas vooruit geven op school

Ik kom in een soort herfst dip of zo iets, want mijn motivatie voor school begint een beetje achteruit te gaan. Na de herfst vakantie heb ik toetsweek, dus ik moet nu écht even volop gaan knallen. Ik vind het lastig om alle motivatie er in te houden, na een paar weken dwaal je toch een beetje af. Ik hoop dat ik snel genoeg weer m’n draai terug kan vinden.

Dit waren mijn doelen van de maand oktober! Wat zijn jouw doelen?

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

 

5 gedachtes over “October Goals

  1. Goeie doelen! Ik ken dat, van te veel niet noodzakelijke dingen te kopen 😉 Ik wil ook me keihard inzetten voor school 😉 Verder wil ik ook weer wat meer werk steken in mijn blog.

Geef een reactie

