‘Essence Happy Girls Are Pretty contouring set’ review

DSC_0945

Essence heeft momenteel een leuke collectie in de winkel liggen, namelijk de Happy Girls Are Pretty collectie. Ik was benieuwd of er wat leuks voor mij tussen zou zitten, en ik vond twee hele leuke producten! Echter twijfelde ik wel heel erg of deze contourkit wel iets voor mij was. Lees mee om uit te vinden of het wel of niet iets voor mij is!

DSC_0949

Dit zijn de twee poeders die in het doosje zitten, een champagne/beige kleurige highlighter en een bruine bronzer. De bronzer ziet er in de verpakking verder niet oranje uit, gewoon goed bruin. Ik twijfelde of dit iets voor mij was, omdat ik niet zeker wist of je de bronzer goed terug zou zien op mijn getinte huid. Budget highlighters zijn geen probleem, de bronzers vaak wel, helaas.

DSC_0956

Dit zijn de swatches. De highlighter ziet er meer uit als een witte poeder, maar als je heel goed kijkt zie je dat ‘ie toch wat meer shimmer heeft dan de bronzer. De bronzer ziet er juist weer héél licht uit voor mijn huid, en hij lijkt ook een beetje een rozige ondertoon te hebben. De pigmentatie is verder, zoals je kan zien, helemaal prima. Ik heb er niks op aan te merken.

DSC_1007

Nou heb ik van mijzelf al een soort ‘schaduw’ onder mijn jeukbeenderen, waardoor het net lijkt alsof ik al bronzer op heb. Eigenlijk is het meer een soort donkere vlek, haha. Ondanks dat ik deze (laten we het eens voor het gemak gewoon vlek noemen) vlek heb, draag ik wel gewoon bronzer.

DSC_1008

En hier het resultaat met bronzer. Je ziet het verschil niet mega erg, ik heb de bronzer dan ook redelijk goed ingeblend met mijn foundation kwast. Ik hou namelijk er namelijk niet zo van als je té overduidelijk kan zien dat ik bronzer op heb gedaan. Je mag het best zien hoor, daar is het voor bedoeld, maar niet té. Maar goed, je kan het verschil wel zien. Als je goed kijkt dan zie je dat de bronzer net iets verder doorloopt. Het is zeg maar meer een soort streep, snap je?

DSC_1012

En dan zie je hier ook de highlighter in actie. Die zie je overduidelijk. Ik heb hier wel wat meer aangebracht dan ik normaal zou doen, zodat je het wel goed zou kunnen terugzien op de foto. Ook heb ik hier geen blush opgedaan, vandaar dat het er een beetje gek uitziet. Ik vind de highlighter erg mooi, hij bevat een mooie shimmer en geen grove glitters.

Ik vind dit contour setje erg mooi, en ben vooral blij dat ‘ie ook voor mij werkt! Ik moet wel zeggen dat als je een andere huidskleur hebt dan ik, dat je hem wel eerst even moet swatchen in de winkel, of dat je een andere review ook even moet bekijken. Deze collectie ligt tot medio oktober in de winkel, dus je kan ‘m nog scoren!

De Essence Happy Girls Are Pretty contouringset is te koop voor €3,39 bij de Kruidvat. 

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

2 gedachtes over “‘Essence Happy Girls Are Pretty contouring set’ review

Geef een reactie

