Waarom ik niet van uitgaan hou

staying-home-tonight

Bron

Als mensen aan mij vragen of ik uitga, en het antwoord vervolgens nee is, wordt ik altijd bizar raar aangekeken. Ik hou niet van uitgaan, nou en? Blijkbaar is het tegenwoordig wel een big deal om uit te gaan, en ben je vrij saai als je het niet doet.

Dat is tenminste wat sommige ervan vinden. Ik zal even benoemen wat ik er niet leuk aan vind.

1. De drukte 
De drukte vind ik echt maar niks. Vaak is het zo druk dat je niet eens fatsoenlijk je kont kunt keren. Als je even wat te drinken wilt halen, of naar het toilet wilt, dan moet je je eerst door tientallen mensen heen zien te wroeten. Op dat soort momenten word er ook nog wel eens met een geïrriteerde blik naar je omgekeken. Het spijt me zeer dat ik er even langs wou, hoor.

2. De verschrikkelijke muziek
Denk je een leuke tent gevonden waar ze leuke muziek draaien, gaan ze ineens van die verschrikkelijke Nederlandstalige muziek draaien. Het spijt me zeer als dit jouw smaak van muziek is, maar ik heb er absoluut niets mee. Ieder zijn ding toch? Maar nee, dat vind ik echt he-le-maal niks.

3. De mega dure prijzen 
Denk je even twee Baco’s te halen, ben je zo ineens €11 kwijt. Echt waar, €11! Leg nog even een paar euro’s bij en je hebt al een gloednieuwe MAC Lipstick (niet dat ik heel snel €20 zou neerleggen voor een lipstick, ook niet als die van MAC is)! Nee hoor, ik drink thuis wel  een lekker kopje thee.

4. De mogelijke kater 
Ik zal even niet heel heilig gaan doen, want ik heb inderdaad ook wel eens een kater gehad. En geloof me, die is niet fijn. Als je nou even net iets te diep in het glaasje hebt gekeken, dan ben je de volgende dag waarschijnlijk de sjaak. En wat heb je er dan precies aan? Precies, niks! Je geld is weg én je voelt je ook nog eens heel rot, niet echt bepaald leuk dus.

5. Zonde van je dag
Waarschijnlijk blijf je de volgende dag de hele dag in bed liggen. Een klein beetje zonde van je dag, of niet soms?

Er zijn vast nog wel meer dingen hoor, die ik er niet zo leuk aan vind. Maar uitgaan is natuurlijk niet alleen maar stom. Wat ik wél erg leuk vind, is de gezelligheid die je ziet bij sommige mensen. En wat ik ook wel kan waarderen, is de goede muziek in sommige tentjes.

Hou jij van uitgaan? Waarom wel of niet? 

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

9 gedachtes over “Waarom ik niet van uitgaan hou

Geef een reactie

