‘MUA Pro-Base Fixing Mist’ review

DSC_0174

 

Al een tijdje was ik opzoek naar een budget-proof fixing spray. Ik zag deze in het schap van MUA en ik besloot hem mee te nemen. Lees mee om uit te vinden wat ik ervan vind!

DSC_0176

 

Voor degene die het interessant vinden: de ingrediënten. Er zit dus 60 ml product in het flesje. Het is een spuitflesje, en het product komt er dan met een fijne ‘wolk’ uit. Niet teveel, niet te weinig.

DSC_0178

 

Het product ziet eruit als water, maar zo ruikt het absoluut niet. Persoonlijk vind ik de geur niet echt prettig, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Ik was dus opzoek naar een soort van goedkopere MAC Fix+ of Urban Decay Setting Spray, maar ik kon nergens een budgetproof fixing spray vinden. Tot ik uiteindelijk deze zag liggen bij MUA . Je snapt dus wel dat ik hem niet kon laten liggen.

Ik spray deze Fixing Mist vaak één, twee of soms zelfs drie keer op. Één keer nadat ik mijn primer heb aangebracht, een keertje nadat ik poeder heb aangebracht en dan nog een keertje als ik helemaal klaar ben met mijn make-up. Meestal houdt ik het bij één keer, hoor. En die ene keer is dan nadat ik klaar ben met alle make-up.

Goed, dan nu de werking. Werkt het echt? Ja, ik denk van wel. Het zorg er in ieder geval voor dat mijn make-up er veel natuurlijker uitziet, en het poederige effect is ook verdwenen. Ik heb zelf ook sterk het idee dat het mijn make-up ook echt wel langer laat zitten. Ik ben een echte glimworm, dus mijn T-zone gaat na een tijdje helaas ook weer glimmen, ook als ik de spray gebruik.

Mijn conclusie is dus, dat ik erg tevreden ben over de spray. Deze review was niet heel erg lang, maar er valt ook niet zoveel te vertellen over een spray. Qua foto’s kan ik ook niet erg veel laten zien, want ja, het is eigenlijk alleen maar ‘water’.

Je kan de MUA Pro-Base Fixing Mist voor €6,99 kopen bij een Kruidvat filiaal waar ze MUA verkopen.

Gebruik jij een Fixing Spray? 

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

3 gedachtes over “‘MUA Pro-Base Fixing Mist’ review

  1. Je hebt alle nodige informatie gedeeld, dus ondanks dat het een ‘korte’ review is, vind ik hem wel heel goed en duidelijk! Fijn dat ‘ie zo goed bevalt voor je. Ik heb zelf de MAC Fix+, op zich prettig maar ik merk geen verschil in de houdbaarheid van mijn make-up op m’n gezicht. Wel fijn om op een sponsje of kwastje te sprayen voor in concealer of foundation aanbreng – alles wordt dan veel natuurlijker en blendt prettig in. Dus tenzij je dat ook graag wil, is deze van MUA denk ik een fijn alternatief voor je! 😀 Ik heb ook de Urban Decay All Nighter Settingspray, ken je die? Schijnt ook goed te zijn, maar moet hem zelf nog gaan gebruiken. Ik ben benieuwd!

    • Dankjewel! Nee, ik merk bij deze spray ook niet heel erg dat mijn make-up langer blijft zitten. Ik had gehoopt dat ik veel meer zou merken, maar goed om te weten dat de MAC Fix+ dat ook bij jou niet zo erg doet. Hoef ik die voorlopig nog niet te kopen, haha! Oh hele handige tip om je kwast er mee in te sprayen, ga ik maar eens snel uitproberen! Kijken of dat bij deze van MUA ook werkt. De spray van Urban Decay ken ik nog niet nee, ga je er een review over schrijven? Ik ben benieuwd!

Geef een reactie

