Pretty Little Liars – Wie is -A? (SPOILER ALERT!)

large

Bron

Door het tijdverschil met Amerika kunnen de diehard Pretty Little Liars fans pas op woensdag de aflevering bekijken. Zo ook de grote summer finale van gisteravond. Dit was dé aflevering waarin -A onthuld zou worden. Sommigen hebben hier wel 6 jaar lang op moeten wachten. Ik zelf ongeveer 3 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige fan hier in blogland ben, dus ik wil hier zó graag mijn mening over kwijt!

LET OP!: Deze blogpost bevat spoilers over wie -A is, maar ook wie Black Widow en Red Coat zijn en nog veel meer onbeantwoorde vragen. Ben je dus nog niet zover of wil je het gewoon niet weten, dan raad ik je aan om NIET op lees verder te drukken. Als je dat wel doet heb je dikke kans dat je jezelf spoilt. Ik wil het graag even zeggen om eventuele boze lezers te voorkomen.

SPOILER ALERT!: Als je nu op ‘Lees verder’ klikt, ze je gelijk wie -A is.

Ik kan de identiteit van -A echt niet geloven. Cece Drake is -A (Charles)?! Ik snap er niks van. Ik vind het aan de ene kant schokkend, maar aan de andere kant vind ik deze verhaallijn maar helemaal niks. Ik heb absoluut niks tegen transgenders, echt niet, maar ik vind het gewoon absoluut niet bij de verhaallijn passen. Ik had het zoveel leuker gevonden als -A iemand was die een veel grotere rol in het verhaal speelt, zoals Toby of Caleb. Tuurlijk zou het aan de ene kant rot zijn, maar wát een geweldige twist zou dat zijn geweest! Ik vind dat Cece te weinig in het verhaal is geweest, en geen belangrijke rol heeft gespeeld.

large

Bron

En dan Sara f*cking (excuse me) Harvey als Redcoat en Black Widow? Nee, gewoon nee. Ze is pas misschien 6 afleveringen in de show geweest, en ze speelt gelijk TWEE hele belangrijke rollen? Nee. Ook hierbij had ik veel liever gezien dat het bijvoorbeeld Jenna was geweest. Hoezo Sara? Wat hebben de Liars haar precies aangedaan? Ik snap het niet hoor, echt niet.

Ook vind ik trouwens Cece’s motief heel slap. Alleen maar omdat de Liars Alison niet mochten, en Cece de Liars niet mocht, moest ze hun het leven zó zuur maken? Nee, dat kan ik me haast niet voorstellen. Tuurlijk, het zou een reden kunnen zijn om lid te zijn van het A-team, maar niet om Big A te zijn.

En dan zijn er nog ZOVEEL vragen die onbeantwoord zijn gebleven in de serie zelf. Ik weet dat Marlene King er een heleboel heeft beantwoordt, maar waarom in een interview en niet gewoon in de show zelf? Vragen zoals: Wie heeft Ian en Garret vermoord? En Maya? Waar the hell is Jenna gebleven met haar vage vriendin Sydney? Wat doen Melissa en Wren? Waar is Andrew en hoezo deed die zo verdacht toen? Wie heeft ervoor gezorgd dat de mommy’s vast kwamen te zitten? En zijn ze alweer vrijgelaten?

En ik heb nog zoveel meer vragen waar ik nu niet op kan komen. Als Cece écht -A is, dan hebben ze zoveel steken laten vallen. Mona was ‘the original -A’, maar zij kreeg opdrachten van iemand, iemand die haar zo gek maakte, dat ze naar Radley moest. Wie was dat? Geen Cece hoor. Cece stole the game from Mona.

Ook vind ik het zó raar dat ze ineens een time jump maken. Wat gebeurt na de scène op het dak? Moet Cece weer naar Radley (ohnee, die is gesloten)? Moet ze de gevangenis in? Wat gebeurt er met Sara? Wat zeiden Caleb, Toby en Ezra? En Tanner? Wat is er gebeurt met Mr. D en Jason? Teveel dingen onbeantwoord om gelijk naar een time jump te gaan.

Als Cece écht -A is, dan mag je mij ook naar Radley brengen, haha!

Wat vond jij ervan? 

Bedankt voor het lezen & tot snel! x

Geef een reactie

