Kletsartikel: terug van weg geweest + update!

IMG_20150728_095316

Hé hallo daar, long time no see!
Jeetje, wat is het lang geleden dat ik voor het laatst lekker aan m’n blogje heb zitten werken. Ik zal er maar niet teveel omheen draaien en gelijk met de deur in huis vallen.

 

Ik ben er weer, en ik ben voorlopig nog niet van plan om weer weg te gaan. Dit heb ik al 20.000 keer gezegd, maar dit keer wil ik er écht voor gaan. Allereerst zal ik even mijn afwezigheid toelichten en vertellen wat ik allemaal wil gaan doen/bereiken met mijn blogje. Goed, laten we bij het begin beginnen.

In het begin van afgelopen schooljaar, was ik erg laks met naar school toe gaan. Erg slecht, ik weet het, maar op dat moment interesseerde het me nog niet zoveel. Ik had geen leuke klas en elke reden, hoe groot of klein, was voor mij een goede om niet naar school toe te gaan. Op dat moment wist ik natuurlijk nog niet dat ik later in het schooljaar écht ziek zou gaan worden. En dat werd ik dus, het begon allemaal rond eind november met de griep en verkoudheidjes en dit heeft eigenlijk tot mei dit jaar stand gehouden. Het ging met pieken en dalen, wel ziek, niet ziek, verkouden, ziek, niet ziek, wel ziek en ga zo maar door(en daardoor was ik natuurlijk ontzettend veel afwezig op school). Ik had voornamelijk veel last van mijn keel. Uiteindelijk ben ik maar naar KNO-arts gegaan, en die vertrouwde mijn o zo grote neusamandelen niet zo. Die waren namelijk veel te groot voor de leeftijd die ik nu heb. Ze verwachtte ook dat mijn klachten minder zouden worden als ik ze zou laten verwijderen, dus liet ik dat maar doen.  De operatie verliep goed, maar je raad het al, na de operatie kreeg ik er weer een virusje bovenop. De afwezigheid op school werd er niet beter op, en de tijd tot de deadline (ergens begin juli) begon ook te dringen.

Oké goed, je snapt nu waarom ik er zo vaak niet was. Mijn achterstand op school werd er op deze manier ook niet minder op. De docenten waren ook niet al te blij met me. Ze vonden dat ik moest veranderen, dat ik lui was en nergens voor wilde werken. ‘Melisa, je gaat niet over op deze manier, je hebt meer dan 8 onvoldoendes’, werd mij gezegd. Ook werd mij verteld dat ik geen enkele steun meer van de docenten had, en dat ik het toch niet zou halen. Ik denk dat dát een keerpunt voor mij is geweest. Ik voelde een soort innerlijke strijdlust in mij opkomen en tegelijk ook een soort haat en woede naar de docenten. Mijn gedachte op dat moment was ongeveer zo: ‘Oké dan, geen steun meer van de leraren? Waarvoor betaal ik in vredesnaam school dan? Nee? Gaat het mij niet lukken? Oké prima, ik zal jullie eens wat laten zien.’ And there it was, het keerpunt wat ik precies op dat moment nodig had.

Vanaf dat moment ging ik tekeer als een malle en ik heb nog niet vaak zo strijdlustig aan iets gewerkt. Ik deed écht, maar dan ook écht mijn best. Na wat sceptische opmerkingen en blikken, begonnen de docenten het ook te zien. Maar, nog steeds had ik veel te veel onvoldoendes en zou ik niet overgaan, hoe hard ik mijn best ook deed. De deadline kwam steeds dichterbij en hoewel iedereen de moed in mij weer terug begon te krijgen, begon ik steeds meer de moed te verliezen.

Je vraagt je nu dus vast af, ben ik over ja of nee? En ik kan je vertellen: JA, ja ik ben officieel over naar het 2e jaar! Wel voorwaardelijk, maar ik ben wel over. Voorwaardelijk houdt in dat ik volgend schooljaar wat vakken van dit schooljaar nog moet inhalen, maar dat geeft niks. Guess hard work does pay off! Ik ben ontzettend blij dat al het harde werk niet voor niks is geweest. Ik heb dingen zoals bloggen, vloggen, sporten en sociale dingen op een heel laag pitje moeten zetten, maar gelukkig heb ik er iets heel leuks voor terug gekregen.

Nu ben ik dus weer officieel terug! Ik heb nu zomervakantie en ga jammer genoeg niet weg, maar dat houdt dus wel in dat ik extra veel tijd heb om lekker veel te bloggen/vloggen! Ik heb er nu al onwijs veel zin in. Mijn plan voor deze zomer? Ik ga proberen zo ver mogelijk vooruit te bloggen en vloggen. Dit artikel komt dus waarschijnlijk iets later online, wanneer ik al wat meer artikelen klaar heb staan. Hetzelfde wil ik eigenlijk ook gaan doen wat vloggen betreft. Dit lijkt mij het meest fijn werken, omdat ik dan continu artikels online kan blijven zetten, zo wordt het nooit, of in ieder geval een hele poos, niet stil op mijn blogje.

Zo, het hoge woord is eruit en jullie zijn nu helemaal up to date!

En ben jij over, geslaagd of afgestudeerd? En wat zijn je plannen voor de zomervakantie?

Bedankt voor het lezen en ik zie jullie snel weer! x 

Een gedachte over “Kletsartikel: terug van weg geweest + update!

Geef een reactie

