I ♥ sleep TAG

sleepBron

Vandaag ga ik de I ♥  sleep TAG invullen. Ik kwam ‘m tegen bij Joyce en raakte gelijk enthousiast. Ik ben echt iemand die ontzettend veel van slapen houdt, en ik ben dan ook echt een avondmens. Ben je benieuwd naar mijn antwoorden? Lees dan snel verder!

Hoe laat ga je meestal naar bed? 

Meestal ga ik rond 23:00 naar bed, en slaap ik tussen 23:30 en 00:00. In het weekend kan dit makkelijk oplopen tot ongeveer 02:00. Best laat, maar ik probeer wel een beetje aan een vast ritme te werken waarbij ik ongeveer acht uur slaap per nacht heb.

Wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan?

Dat hangt er vanaf wat ik de volgende dag ga doen. Als ik naar school/stage moet, dan pak ik vast mijn tas voor de volgende dag in zodat ik niets vergeet. Meestal heb ik mijn pyjama al vroeg aan, dus dan ga ik hierna mijn tanden poetsen. Daarna ga ik nog even naar de wc, zodat ik ’s nachts niet uit bed hoef. En hierna duik ik mijn bed in en ga ik nog even op mijn mobiel rondneuzen.

Wat doe je als je niet kan slapen?

Meestal blijf ik dan gewoon in bed tot ik uiteindelijk in slaap val. Anders ga ik uit bed en op de bank zitten en televisie kijken. Vroeger maakte ik ook wel eens een kopje thee, en dan ging ik daarna verder proberen te slapen.

Wat is je favoriete slaaphouding?

Als ik alleen slaap vindt ik het fijn om op mijn buik te liggen, met één been een beetje opgetrokken. Ook vind ik het fijn om op mijn zij te slapen. Meestal slaap ik samen  met vriendjelief, dus dan vind ik het heel fijn om lepeltje-lepeltje te liggen, of met mijn hoofd op zijn borst.

Waarvoor mag je jou altijd wakker maken?

Sushi.

Hoe laat staat je wekker ’s ochtends?

Dat hangt er vanaf wat er de volgende dag op de planning staat. Meestal gaat mijn wekker door de weeks tussen 06:45 en 08:00. Dan moet ik óf naar school, óf naar stage.

sleeppBron

Snoozen of direct opstaan?

Ik zou willen dat ik direct opstaan kon zeggen, maar bij mij is helaas snoozen het geval. Het lukt mij jammer genoeg +gewoon echt niet om direct mijn bed uit te stappen.

Slaap je uit in het weekend?

Als ik niks bijzonders ga doen, of niet hoef te werken in de ochtend, dan slaap ik zeker uit. Meestal tot een uurtje of 11:00/12:00.

Welke rare dingen doe je in je slaap?

Praten, lachen, huilen, zitten en met mijn benen opgetrokken liggen. Soms sla en schop ik ook wel eens.

Hoeveel kussens liggen er in je bed?

Vier stuks. Twee zijn wat zachter dan de andere twee.

Wat heb je aan in bed?

Dat hangt er vanaf waar ik zin in heb. Soms een shirt met een lange comfortabele broek, maar soms ook een shirt met een shortje.

Slaap je met sokken aan?

Nee, meestal niet. En als ik ze wel aanheb, dan schop ik ze ergens in de midden van de nacht uit.

ssss
Bron

Hoe groot is jouw bed?

Volgens mij 220 x 240.

Als ik ’s ochtends wakker wordt, is het eerste wat ik doe…

Mijn wekker uitzetten en op mijn mobiel kijken hoe laat het precies is.

Droom je elke nacht? 

Ja, vaak wel. Ik herinner het me meestal alleen niet.

Welke droom of nachtmerrie kun je je goed herinneren?

Dat mijn oma en moeder dood gingen aan kanker. Ook heb ik wel eens gedroomd dat mijn vriendje doodging en ook dat hij vreemdging. Van al deze dromen word ik meestal huilend wakker, en dan heb ik ook wel even de tijd nodig om te beseffen dat het een droom was.

Wat is jouw grootste droom? 

Mijn grootste droom is om ooit nog eens een wereldreis te maken. Maar voor nu hou ik het dromen iets kleiner, en hoop ik dat ik dit schooljaar ga halen.

 

Ik vond deze tag super leuk om in te vullen, en ik tag iedereen om hem ook in te vullen.

Bedankt voor het lezen & tot snel! x 

 

De I ♥ Sleep-tag is in het leven geroepen door energy+, bekend van Living Comfort. Wil je de tag op je eigen blog/website/social media invullen? Dat mag altijd! Graag wel met vermelding van de credits 🙂

8 gedachtes over “I ♥ sleep TAG

  1. Wat een leuke tag! Me loves sleeping too en het allerliefste met vriendlief, maar helaas zit dat er 6/7 nachten niet in omdat we beide thuis wonen. Ik slaap ook graag op mijn buik met één been wat opgetrokken, zo comfortabel!

Geef een reactie

