Hello 2015

large
Bron: 

Het nieuwe jaar is aangebroken, en daar horen natuurlijk goede voornemens en een kletspraatje bij!

Volgens mij heeft iedereen wel ervaren dat 2014 ontzettend snel is gegaan, ik dus ook. Vooral december vond ik erg snel gaan. 3 december was ik jarig, en voordat ik het wist was het alweer tijd voor de kerstvakantie. Helaas ben ik wel zo goed als de hele maand december ziek geweest en in november was ik ook al ziek. Eerst last van m’n longen, toen een griepje en als klap op de vuurpijl nogmaals een griepje, maar wel een stuk erger. Het blijkt dus dat het meeste door mijn keelamandelen komt, die worden waarschijnlijk voor de tweede keer geknipt, maar daar een andere keer meer over! Al die weken ben ik dus afwezig geweest op school, maar ook mijn werk en blog leden hier onder.

Ik heb ondanks alles wel een fijne maand gehad. Mijn 18e verjaardag was erg leuk en ik vind het toch wel bijzonder dat ik nu écht ‘volwassen’ ben. Ook heb ik hele fijne en gezellige kerstdagen gehad. Ik heb lekker gegeten en een fijne tijd gehad met familie. Natuurlijk ben ik gisteren ook fijn (het is wel allemaal erg fijn he?)  het nieuwe jaar ingegaan.

Goed, dan even mijn voornemens/doelen voor het nieuwe jaar. Voornemens vind ik altijd een beetje dubbel, aan de ene kant, waarom zou je wachten tot het nieuwe jaar om iets te veranderen als je het ook gelijk kan doen? Aan de andere kant is het ook wel fijn als je even ‘opnieuw’ kunt beginnen met een nieuwe start. Dat is ook wat ik ga proberen te doen, dus bij deze.

1. Eerder naar bed gaan 

Ik ga altijd veel te laat naar bed waardoor ik overdag erg moe ben. Hierdoor heb ik vaak nergens zin in en kan ik me niet goed concentreren. Op school ben ik alles behalve productief en dat zorgt wel eens voor wat probleempjes. Bovendien is het gewoon een stuk fijner als je helemaal uitgerust je dag kan beginnen. Ik kan er echt van genieten om ’s avonds na een lange dag samen met mijn vriend series of films te kijken, maar dat gaat vaak tot laat door. Soms heb ik echt het idee dat er veel te weinig uren in een dag zitten, niet? Maar goed, daar gaan we dus even aan werken.

2. Vaker sporten 

Ik wil toch echt weer drie keer in de week gaan sporten. Eerder ging me dat prima af, maar de laatste tijd niet meer zo. Heel gek, want als ik eenmaal klaar ben met sporten voel ik me onwijs lekker in mijn vel en ga ik altijd weg met en voldaan gevoel. Ik zeg altijd dat ik er geen tijd voor heb, maar eigenlijk moet ik er gewoon tijd voor gaan maken.

3. Beter plannen wat school betreft en de inmiddels grote achterstand wegwerken

Jep, doordat ik zoveel ziek ben geweest de afgelopen tijd heb ik vast en zeker een enorme achterstand opgelopen. Die moet natuurlijk zo snel mogelijk verdwijnen. Ook moet ik écht beter gaan plannen, dat is echt een must. Ik kom altijd, maar dan ook echt altijd in de knoei met alles en dat is niet zo lekker. Beetje stom dat ik niet van deze fout leer, want het blijft zich keer op keer herhalen. In het nieuwe jaar wil ik hier echt iets aan gaan doen. Ik denk dat het zo enorm veel rust gaat geven als ik me nergens druk over hoef te maken, maar alles lekker op tijd voor de deadline af heb. Dat zou ideaal zijn en daar ga ik ook voor!

4. Intensiever aan de slag gaan met bloggen en youtube 

Deze spreekt eigenlijk gewoon voor zich. Van vriendlief heb ik voor mijn verjaardag een spiegelreflexcamera gekregen, waar ik echt onwijs dankbaar voor ben! Ik ben er heel erg blij mee, alleen ontbreekt de lens nog, die moet dus nog komen. Met deze camera kan ik veel mooiere foto’s gaan maken en hier kijk ik dan ook naar uit. Ook wil ik voorzichtig weer het vloggen op gaan pakken. Tot nu toe heb ik twee video’s gemaakt op mijn Youtube-kanaal, en ik vond het erg leuk om te doen. Aangezien ik nu een betere camera heb, wil ik het weer voorzichtig gaan proberen. Het blijft toch nog een beetje eng. Ik vind echter wel dat ik eerst moet gaan werken aan mijn slaapritme, waardoor ik productiever ben op school en minder te doen heb thuis. Zo hou ik veel meer tijd over om rustig en zonder zorgen te kunnen bloggen en vloggen. Het blijft toch lastig, fulltime naar school en bloggen. En dan natuurlijk ook nog werken, sporten (wat ik dus ook nog moet gaan doen, haha), het afspreken met je vrienden/familie en verdere hobby’s. Spannend, maar ik heb er in ieder geval zin in!

5. Meer genieten van de kleine, mooie dingen in het leven 

Deze spreekt voor zich! Het hoeft allemaal niet zo groot en geweldig te zijn, ook de kleine, vanzelfsprekende dingen zijn geweldig en worden vaak over het hoofd gezien.

Dit waren mijn goede voornemens, wat zijn die van jou?

Ik wil jullie natuurlijk ook nog een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2015 wensen. Maak er een prachtjaar van en geniet van alle leuke dingen die op je af zullen komen!

Fijne dag nog en tot gauw! x

Geef een reactie

