Blog wishlist

large (1)

Naast een ‘normale’ wishlist heb ik ook een aparte wishlist voor spullen die ik graag nog zou willen hebben voor mijn blog. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Spiegelreflexcamera – Ten eerste zou ik graag een spiegelreflexcamera willen. Deze kunnen echt prachtige foto’s en video’s maken en hebben veel verschillende opties. Voor mijn blog zou dit dus betekenen dat ik veel mooiere foto’s kan maken, maar ook voor privé gebruik (leuke dagjes uit met vrienden/familie en dat soort dingen) kan ik dan veel mooiere foto’s maken. Ik vind fotografie sowieso een heel leuk onderwerp, maar ik neem er nooit de tijd voor om me erin te verdiepen. Bij sommige is het wel bekend dat ik een eigen Youtube-kanaal heb. Ik heb er alleen een hele poos niets meer mee gedaan. De afgelopen twee video’s die ik heb gemaakt, waren met een soort ‘vlogcamera’. Ik heb geen statief of wat dan ook, wat dus betekent dat ik zelf een statief moest maken van oude schoenendozen en boeken. Vervolgens was het een gok hoe ik mijn camera precies neerzette, en dan maar hopen dat je goed in beeld bent en goed scherp stelt. Ik zag mezelf niet en dat vond ik toch wel erg hinderlijk bij het filmen. Het maken van de video’s vind ik dan wel ontzettend leuk. Het is wel heel erg ongemakkelijk om tegen zo’n camera aan te praten en jezelf dan terug te zien, maar ik vind het leuk om te doen. Het liefst zou ik een Canon of een Nikon willen. Volgens mij kan je voor die camera’s ook de beste accessoires vinden op bijvoorbeeld Ebay.

Ik beloofde mezelf elke keer weer: deze maand maak ik wel een favorieten filmpje, dit keer neem ik wel die leuke tag op en ga zo maar door. Ik weet dat er toch niet heel erg veel van komt, omdat ik eerst graag de goede gereedschappen ervoor wil hebben. Bij deze spreek ik met mezelf af dat ik goed ga sparen voor een spiegelreflexcamera, en dat ik me daarna weer ga focussen op het maken van Youtube video’s. Binnenkort heb ik een erg leuke dag in petto, dus misschien ga ik wel vloggen. Daar is mijn huidige camera natuurlijk wel perfect geschikt voor. In de tussentijd ga ik hard nadenken en brainstormen (en vooral veel sparen!) voor leuke ideetjes voor video’s. Mocht je nog suggesties hebben voor video’s, of een razend goed idee hoe je wél goed kan filmen met een vlogcamera, dan hoor ik die graag!

spiegelBron

Accessoires zoals lenzen & filters – Als je speciale lenzen/filters hebt, kun je nog meer mooie foto’s maken, maar dan wel met een eigen smaak. Je kan bijvoorbeeld héél ver in of uit zoomen, wat jij leuk vindt. Het lijkt mij een leuke toevoeging voor bij de spiegelreflexcamera en het is natuurlijk ook leuk om er een beetje mee te spelen.

Statief – Met een statief wordt het filmen al gauw wat makkelijker. Een statief zou ik puur en alleen aanschaffen voor mijn blog/Youtube-kanaal, omdat ik niet denk dat ik hem buiten mijn blog om vaak zal gaan gebruiken.

TL-lampen / softboxen – Laatst zag ik bij Femme een video van Sharon over hoe je het beste licht kunt creëren voor foto’s/video’s. Softboxen kosten nog heel wat, maar TL lampen zijn een goedkoper alternatief. Iemand die ik ken, had er zelfs een met heel mooi licht bij de kringloop gekocht. Nu het steeds iets eerder donker word, lijkt mij dat heel erg verstandig. Op woensdag ben ik bijvoorbeeld pas om half 6 vrij, dan is het al pikdonker buiten. Als ik dan een video had op willen nemen, dan kan dat natuurlijk niet. Met een beetje hulp van kunstmatig licht wordt dit al een stuk makkelijker. En in de zomer kan het natuurlijk ook altijd van pas komen, mocht je in de late avond nog een briljant idee hebben voor een video.

Nu ik deze wishlist zo bekijk, besef ik me dat ik erg hard mag gaan door sparen. Ik wens mezelf daar veel succes mee, aangezien ik een ramp ben met sparen en héél slecht met geld kan omgaan. Ik denk dat ik voor mezelf een soort van No Buy Challenge ga opstellen waar ik me dan zo lang mogelijk aan moet houden, haha!

Wat voor leuke gadgets gebruik jij voor je blog/Youtube-kanaal? 

5 gedachtes over “Blog wishlist

  1. Jammer he dat al die spullen zo duur zijn! Ik gebruik vooral eigenlijk m’n camera. (: Die is ook wel heel belangrijk. Eigenlijk zijn lampen ook wel handig, want anders moet je de hele tijd rekening houden met de zon en het licht. I feel you! xxx

  2. Zo jammer dat spullen om ‘goede’ foto’s en filmpjes te maken vrij duur zijn. Gelukkig zijn er inderdaad ook alternatieven zoals TL verlichting! 🙂 Ik heb in ieder geval een goede camera, dat was een super goede investering!

  3. Ik heb sinds kort ook een spiegelreflex camera en kan mij nu al geen leven zonder meer inbeelden, haha. Ik word zo blij van mooie foto’s! Het is inderdaad wel erg prijzig allemaal, maar ik zie het wel als een investering voor hopelijk nog heeeel wat jaartjes!

Geef een reactie

