Waarom ik van de herfst hou

i love autumn

Bron

Sinds een paar dagen is het weer officieel herfst! Ik moet zeggen dat ik er al een tijdje op zat te wachten. Het zomerweer in Nederland viel me de afgelopen weken nog best tegen. Een échte nazomer hebben we voor mijn gevoel ook niet echt gehad, misschien maar voor een paar daagjes. Als het elke keer maar zo grijs is buiten, heb ik ook liever dat het gelijk wat kouder wordt. Met dat soort dagen weet ik ook nooit wat ik aan moet trekken. Een jas is te warm, een vest soms te koud, lange broek kan te warm zijn, maar een rokje of korte broek is dan weer te koud. Nee, doe mij dan maar de herfst, aangezien we toch geen zomer meer gaan krijgen!

Ik hou zo van de herfst omdat ik dan ein-de-lijk weer mijn truien aan kan. En bovendien kan je weer gaan werken met laagjes en leuke accessoires. Langzaam maar zeker wordt het ook weer wat ‘knusser’. De pepernoten en de kerstspullen worden ook weer langzaam in de schappen geladen, en dat geeft mij altijd een leuk gevoel! Er komen weer een heleboel nieuwe collecties uit, of het nou om fashion of beauty gaat.

sweather weatherBron 

Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe de natuur veranderd. Vroeger vond ik bladeren heel fascinerend vanwege de kleuren. Rood, groen, geel, bruin, ik vond het maar raar, maar wel heel mooi en leuk! Ik weet nog goed dat ik hele mooie rode blaadjes graag mee wou nemen naar huis, omdat ik ze dus zo mooi vond. Kastanjes en eikels vond ik ook altijd hele leuke dingen, en nu nog steeds.

Als het herfst is, betekent het ook dat het ‘bijna’ winter is. Wat betekent dat sinterklaas (ook al is dat officieel nog in de herfst), kerst en oud&nieuw er ook weer aankomen! December vind ik de meest gezellige maand van het hele jaar. Soms wordt ik ook een beetje somber van hoe snel de tijd eigenlijk gaat. Naar mijn mening iets té snel, en dat we voor mijn gevoel nu al in de herfst van 2014 zitten bewijst het maar weer.

Oh, ik kan trouwens ook niet wachten om een nieuwe ‘herfst garderobe’ aan te schaffen! Als ik een heerlijk dagje kan gaan shoppen en daarna kan nagenieten van mijn nieuwe aankopen, dan ben ik helemaal in mijn nopjes!

Eigenlijk was dit een soort van kletsartikel, maar dan met een herfstig thema. Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen, en ik hoor natuurlijk graag wat jij van de herfst vindt.

Geniet van je (herfstige?) dag! x

9 gedachtes over “Waarom ik van de herfst hou

  1. Ik houd ook heel erg van de herfst. Het vooruitzicht dat de koude dagen eraan komen waar je lekker voor de bank kunt zitten met een kopje thee 🙂 Ik verblijf nu een half jaar in Azië, dus ik merk niets van de Nederlandse herfst. Maar heerlijk om zo af en toe een herfstartikeltje te lezen.

Geef een reactie

