Naar de sportschool!

sport

Ik vond het wel eens tijd worden dat ik wat meer ging bewegen. Mama was volop bezig met sporten om haar zwangerschap kilo’s eraf te trainen. Ze is nu denk ik een maandje bezig en al tien(!) kilo afgevallen! Eergisteravond ging ik met haar mee naar de sportschool om even te kijken hoe ik het zou vinden. Eerst een halfuurtje CXWORX en daarna drie kwartier Sh’bam. Ik moet zeggen dat ik Sh’bam niet zo leuk vond eergisteravond. Het was nogal rommelig en niet goed te volgen. Toch heb ik besloten me in te schrijven bij de sportschool Achmea Health Center.

Ik heb nog het geluk dat ik verzekerd ben bij Achmea, en dat een lidmaatschap dus wat minder kost. Alsnog ben ik nu zo’n €50 per maand kwijt, maar het is voor een goed doel. Mijn doel is om wat kilo’s eraf te sporten, een betere conditie op te bouwen en misschien ook nog een beetje krachttraining. Dat zijn allemaal leuke doelen, maar mijn belangrijkste doel is toch: blijven volhouden! Ik weet van mezelf dat ik vrij weinig doorzettingsvermogen heb, ook ben ik erg lui en als het weer niet mee zit kom ik het liefst helemaal de deur niet uit. Toch wil ik gewoon blijven gaan, ook al is het maar voor een halfuurtje. Ik denk dat dat mij wel gaat lukken, ik betaal er tenslotte €50 per maand voor, en dat vind ik best veel geld. Ik wil er dus optimaal gebruik van maken de komende vier maanden.

Op dit moment vind ik het nog allemaal best zwaar en intensief, en ik moet zeggen dat als ik eenmaal klaar ben, dat ik dan ook wel echt kapot ben. Maar ik verlaat de sportschool wel met een voldaan gevoel. Ze zeggen ook, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt! Ik denk dat dit ook wel een goede houvast is. Op dit moment heb ik best wel erg spierpijn en moet ik vanmiddag ook weer werken. Ik zit er over te twijfelen om vanavond nog eventjes te gaan, maar dat zie ik dan wel!

Wat voor sport doe jij? 

Een gedachte over “Naar de sportschool!

Geef een reactie

