Make-up tijdens warme dagen

DSC05617

Als het warm weer is vind ik het zelf niet prettig om veel make-up te dragen, alles smelt dan toch van je gezicht af. Zelfs een primer en goed afpoederen werkt dan niet bij mij. Ook voelt het gewoon niet prettig om een hele laag make-up te dragen als het zo warm is, dan voelt het alsof mijn huid ‘dicht’ zit. Ik denk dat een heleboel anderen dit ook wel herkennen. In deze blogpost ga ik je laten zien wat voor make-up ik draag als het wat warmer is.

DSC05619 DSC05620

Met als eerste concealer. Deze vloeibare concealer is van Essence en gebruik ik vooral om donkere kringen wat minder zichtbaar te maken. Deze kleur is duidelijk veel te licht voor mij, maar dat probeer ik altijd te verminderen door er met een foundation kwast overheen te ‘deppen’. Als die donkere kringen wat minder zijn zie je er vaak toch een stuk wakkerder en frisser uit.

DSC05621 DSC05622
Deze poeder heb ik gekocht met 50% korting omdat ‘ie binnenkort uit het assortiment gaat.

De concealer poeder ik even af, zodat die wat langer blijft zitten. Het verschilt nogal welke poeder ik gebruik, maar op dit moment vind ik de Prime and Fine losse poeder van Catrice erg fijn. Als een bepaald deel van mijn gezicht erg glimt, bijvoorbeeld mijn neus, dan pak ik dat ook even mee.

DSC05625 DSC05626

Dan is het tijd voor de wenkbrauwen. Deze vul ik in met een oogschaduw uit een Essence Quattro Eyeshadow. Ik heb de kleur 05 To Die For. Ik gebruik hiervan de meest donkere kleur.

DSC05628

Dan een likje mascara zodat mijn wimpers wat langer en voller lijken. Over deze Get Big Lashes van Essence heb ik ook al een review geschreven, die kun je hier lezen.

DSC05629 DSC05631

Ik breng ook wat blush aan voor wat meer kleur in mijn gezicht. Het verschilt bij blush ook welke ik gebruik. Deze blush komt uit de Essence Cookies & Cream limited editon collectie.
DSC05632 DSC05634

In de zomer vind ik het leuk om een felle kleur lipstick te dragen. Deze roodroze kleur is van het merk Make Up Acadamy in de kleur 13. Ook bij lipstick wisselt het af wat voor soort kleur ik op mijn lippen smeer.

Dit zijn zo’n beetje de producten die ik op me gezicht doe als het warm weer is. Ik draag niet áltijd make-up met warm weer, soms heb ik er totaal geen zin in. Op vakantie in Tunesië, waar het zo’n 35 graden was, droeg ik bijvoorbeeld helemaal geen make-up. Het is maar net waar ik me goed bij voel.

Wat voor make-up draag jij met warm weer? 

8 gedachtes over “Make-up tijdens warme dagen

  1. Wat een fijn artikel. Ik vind die blush ten eerste echt amazing. Ik draag trouwens heel weinig tijdens deze warme dagen.. Eyeliner, mascara een felle lipstick en daar laat ik het meestal bij. Als ik straks op vakantie ga, vind ik het vaak leuk om mij s’avonds wat extra op te tutten als we uit eten o.i.d. gaan.. Maar overdag smelt alles er meestal toch alleen maar af met deze warme temperaturen.

  2. Leuke producten heb je laten zien! Weet je wat ik ook altijd tof vind? Zien dat iemand een product écht fijn vindt en dus lekker veel heeft gebruikt, wat zeker het geval is bij bovenstaande producten! Op warme dagen draag ik zelf een primer, concealer, minerale foundation (dun laagje), losse poeder (ben ik ook fan van, ziet en voelt veel luchtiger!) en bronzer/highlighter. M’n ogen verschilt, soms alleen mascara, maar meestal met een dun laagje witte oogschaduw (maakt frisser) en een lijntje zwarte oogschaduw als ‘eyeliner’.

Geef een reactie

