Je haren sneller laten groeien

lang haar

Mooi lang haar, iets wat we allemaal wel willen toch? Ik wel tenminste. Op het internet en in tijdschriften lees ik vaak dat meiden zich afvragen hoe je je haren sneller kunt laten groeien, en of dit eigenlijk wel mogelijk is? Ik ga een paar tips geven die er voor zouden moeten zorgen dat je haren sneller gaan groeien, lees gauw verder!

1.  Ik denk dat dit wel een van de meest bekende adviezen is, gebruik zo min mogelijk styling producten. De hitte hiervan is gewoon niet goed voor je haren. Ik geloof best dat heatprotectors echt wel wat doen voor je haren, maar het blijft naar mijn mening toch schadelijk.

2. Eet gezond! Ook voeding heeft invloed op je haargroei. Veel water drinken is bijvoorbeeld ook een must. Er wordt gezegd dat proteines erg goed zijn voor je haargroei, deze zitten onder andere in: vlees, vis, melk en bonen.

3. Geef jezelf een hoofdmassage. Hiermee stimuleer je de haarzakjes en zorg je voor een goede doorbloeding van je hoofdhuid.

lang haar 2

4. Probeer stress te vermijden, stress heeft naast een nare werking op je lichaam, ook nare effecten voor je haren en je haargroei.

5. Als de zon hier in Nederland even schijnt, probeer dan zoveel mogelijk in de zon te zitten. Je lokjes worden dan blootgesteld aan vitamine D, waardoor het sneller groeit. Als je je misschien afvroeg waarom je haren in de zomer sneller groeien, dan weet je het nu!

6. Gebruik speciale verzorgingsproducten voor je haren. Je kan er echt van alles in doen. Ikzelf gebruikt bijvoorbeeld kokosvet voor mijn haren, maar je kan ook Arganolie gebruiken, eiwit (het eigeel gewoon scheiden van het eiwit en gebruiken als een maskertje) avocado’s, aardbeien en nog veel meer! Wat je ook kunt doen is gewoon kant en klare verzorgingsproducten kopen bij de drogisterij.

lang haar 4

7. Zorg dat je hoofdhuid geen erge spanning heeft, dus bijvoorbeeld geen strakke staart of vlecht. Hierdoor staat er onnodige spanning op je haarzakjes en dit heeft geen gunstige gevolgen voor je haargroei.

8. Probeer je haren zo min mogelijk te beschadigen, ook tijdens het slapen. Slapen met een losse vlecht schijnt het beste voor je haren te zijn.

Verder zijn er nog veel meer tips, zoals aloë vera, lavendel olie, uien, knoflook en nog veel meer in je haren te smeren. Je haren van achteren naar voren kammen, de hele dag door kammen, of juist helemaal niet. Of het fabeltjes zijn? Daar kom je maar op één manier achter, namelijk door het gewoon uit te proberen!

Je haren vaker knippen zorgt er helemaal niet voor dat je haren sneller groeien. Dat is een fabel. Het zorgt er wél voor dat je punten mooi blijven en dat je haar minder snel afbreekt.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt gehad, laat vooral jou tips achter in de comments, daar hebben ik en anderen ook weer wat aan!

Alle foto’s komen van Weheartit.com.

5 gedachtes over “Je haren sneller laten groeien

  1. leuk artikel! het heeft vooral met geluk te maken ook :p mijn hele leven zijn kappers al verbaasd van mijn haar dat dubbel zo hard groeit als dat van een ander. Ik laat dus om de paar maanden een paar cm er af doen

  2. Ik heb mijn haar juist net afgeknipt, maar mocht ik dat over een tijdje weer zat zijn dan zijn deze tips meer dan welkom! Gelukkig groeit mijn haar vrij snel ^^

Geef een reactie

