Rare feiten #1

Topozin_-_Raar

Feitjes vind ik zelf altijd leuk om te lezen. Door Twitter ben ik dingen tegen gekomen die ik erg bijzonder vond. De meest rare feiten kwamen voorbij, dingen waar je niet zomaar aan denkt. Erg leuk dus. Ik heb besloten om een paar leuke feiten op een rijtje te zetten.

Ik heb er in totaal 20 op een rijtje gezet

  1. Hangry (honger + boos in het Engels) is een bestaand Engels woord.
  2. In 1972 eiste de Spaanse justitie 384.912 jaar gevangenisstraf voor postbode Gabriel Grandos voor het niet bezorgen van 42.768 poststukken.
  3. Er zijn MINSTENS 6 mensen in de wereld die precies op jou lijken. De kans dat je één van hun ontmoet is 9%.
  4. Het menselijk brein werkt niet optimaal als het voor 10 uur ’s ochtends moet leren.
  5. We hebben 2 goede vrienden nodig die we kunnen vertrouwen en waarop we kunnen bouwen. Teveel vrienden hebben leid tot depressie en stress.
  6. Het stereotype Nederlands tienermeisje is: Adidas vest, Jordan sneakers, skinny jeans en schoolniveau kader.
  7. De makers van Candy Crush verdienen elke dag $250,000 aan de app.
  8. Achondroplasiaphobia is de angst voor kleine mensen.
  9. 2014 wordt het warmste jaar ooit. (En dat is nu al te merken!)
  10. Onderzoekers zeggen dat het nog ongeveer 20 jaar duurt voordat we onsterfelijkheid uitvinden.
  11. Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch is de naam van een dorp in Wales.
  12. 1 uur lang shoppen verbrand 250+ calorieën.
  13. Zuid-Koreaanse mannen geven samen jaarlijks meer dan 500 miljoen dollar uit aan make-up.
  14. 1 schaap is ooit van een berg afgesprongen in Turkije, 1500 schapen volgde. Slechts 400 gingen er dood omdat de andere op wol belandde.
  15. Via WhatsApp worden elke dag meer dan 17 miljard berichten verstuurd.
  16. Er is wi-fi op de top van de Mount Everest.
  17. Meisjes besteden gemiddeld 1000 euro aan make up en parfum per jaar.
  18. De aarde weegt 5.972.190.000.000.000 kg.
  19. In Rusland is de wet nu zo, dat het illegaal is om je kinderen te vertellen dat homo’s bestaan.
  20. Een onmiddellijke verandering van vrolijk naar verdrietig betekent dat je iemand mist.

Dit waren dan de 20 feiten! Ik vond dit een erg leuke blogpost om te schrijven. Ik ben weer achter interessante dingen gekomen die ik nog niet wist. Omdat ik dit zo leuk vind schrijf ik over een poosje gewoon weer zo’n artikel!

Voor meer rare feiten kun je het Twitter-account: @raarstefeiten volgen. Als het goed is hebben ze ook een Facebook-account onder dezelfde naam.

 

3 gedachtes over “Rare feiten #1

  1. Vooral feit 3 vind ik erg grappig, ze zeggen idd dat iedereen een dubbelganger heeft, maar kan me echt niet voorstellen dat er iemand is die sprekend op mij lijkt, aangezien iedereen toch wel uniek is. En wow kan me echt niet voorstellen dat de mens ooit onsterfelijk kan zijn.

  2. Wat een gekke dingen! 😀 Dat van die dubbelganger hoorde ik al eens. Ik kwam onlangs iemand tegen die net op mij leek. Was wel maar op één foto, de rest niet echt eigenlijk. Dat van die twee vrienden is perfect, ik heb er maar twee waarop ik kan bouwen. De rest beschouw ik als kennissen.

Geef een reactie

