Catrice Allround concealer

DSC04734

Als je mijn vorige blogposts leest, dan zul je vast merken dat ik fan ben van Catrice en Essence. Laatst kreeg ik het Allround Concealer palette. Een palette met 5 kleuren, namelijk: groen (rode plekjes/puistjes), roze (donkere kringen) en nog drie verschillende tinten beige. Een veelzijdig palette dus.

Ik was zó enthousiast hierover dat ik er helaas niet met mijn tengels vanaf kon blijven. Ik moest de kleurtjes uittesten, vandaar dat je dit ook op foto’s terug ziet.

 DSC04735

Deze concealer is creamy. Op zich erg fijn spul, alleen droogt deze concealer erg snel op. Hij droogt zelfs mijn huid een beetje uit.

DSC04736

Zoals je ziet zijn dit de groene en de roze kleur. De groene is bedoeld om puistjes en rode plekjes mee te camoufleren. Groen is de tegenovergestelde kleur van rood, dus wordt het rode plekje geneutraliseerd. Hetzelfde principe geldt voor de roze concealer. Deze is bedoeld voor donkere kringen zoals onder je ogen.

DSC04737

Eenmaal op de huid aangebracht ziet het er een beetje apart uit. Je moet daarom ook goed blenden! De roze kleur is bijvoorbeeld totaal niet geschikt voor mij, hij camoufleert niks. Ik meng deze daarom vaak met een beige kleurtje voor onder mijn ogen. De groene zorgt er inderdaad voor dat rode plekjes worden geneutraliseerd, maar het effect is niet verbluffend goed. Of dit aan mijn huidskleur ligt weet ik niet zo goed.

DSC04739

En dan de drie huidskleurige, beige tinten. Op de foto kun je zien dat er drie tinten zijn: licht, medium en donker.

DSC04741

En de swatches. Ik vind de kleurtjes voor mijn huidskleur wel erg licht. De donkerste kleur kan nog best, maar zelfs die vind ik nog net iets te licht ogen op mijn gezicht.

Dit waren alle kleurtjes die er in het palette zitten. Echt een prima palette als je een lichte huid hebt, als je een wat donkerdere huid hebt dan zou ik deze niet zo snel meenemen. Ik vind te lichte concealer niet zo mooi ogen, maar dat is natuurlijk mijn mening. Ik breng deze concealer aan voordat ik mijn foundation op doe. Veel meisjes doen dat toch andersom, maar ik vind dat effect niet erg mooi. Ondanks dat de kleuren niet heel erg goed bij mijn huidskleur passen, ben ik er toch wel blij mee.

Je koopt dit palette voor €3,59 bij de Kruidvat. 

 

Een gedachte over “Catrice Allround concealer

Geef een reactie

