Ei met tomaat en ui

Als lunch besloot ik vandaag iets te gaan eten met ei. Als ik roerei neem, doe ik er meestal wat ui doorheen, maar vandaag vroeg ik me af of het niet ook lekker was als ik er ook wat tomaat bij deed. Dus dat deed ik maar. Uiteindelijk is het heel erg lekker geworden en het is ook nog eens heel simpel om te maken.

Wat heb je nodig?

  • Eieren
  • Een ui
  • Tomaat
  • Peper
  • Zout
  • Olie/boter
  • Een koekenpan

Hoe maak je het?

Je snijdt de ui in stukjes en verwarmt wat olie of boter in een koekenpan. Daarna bak je de uitjes hierin. Ikzelf vind het lekkerder als ze wat goudbruin zijn, maar dit verschilt natuurlijk per persoon.

20140202_153428De uitjes in de pan.

Ondertussen snij je de tomaat in blokjes, en die bak je samen mee met de uitjes.

20140202_153602
De uitjes en de tomaat.

Uiteindelijk doe je er twee eieren bij, en roeren totdat het gaar is. Hoe gaar je je ei wilt, hangt ook weer af van wat je lekker vind. Ik heb het liefst dat mijn ei een beetje ‘droog’ is, dus ik liet het allemaal ook wat langer doorbakken. De hoeveelheden van alles hangt ook af per persoon, deze hoeveelheden zijn zoals ik het maakte.

20140202_153812
De uitjes, tomaat en de eieren.
(Gatver dit ziet er best onsmakelijk uit.) 

Uiteindelijk kun je er nog wat peper en zout bij doen voor de smaak. Ik heb besloten om er nog afbakbroodjes bij te nemen.

 20140202_154613
Het eindresultaat!
(Het lijkt alsof er een haar op mijn bord ligt, dat is niet zo, het is een barst)

Oké, het ziet er misschien niet zo heel erg lekker uit, maar dat is het zeker wel! Het is echt zó simpel dat iedereen het wel kan maken, en je bent er ook echt niet lang mee bezig. Ideaal dus voor iemand die niet graag heel lang in de keuken staat!

Geef een reactie

