Wat te doen als je ziek bent?

Wat te doen als je ziek bent?

We moeten er allemaal wel eens aan geloven, en al helemaal in de herfst/winter, ziek zijn. Sommige vinden het leuk, omdat ze dan niet naar school/werk hoeven en anderen vinden het weer vreselijk omdat ze juist van alles willen doen. Dan heb je nog de mensen die minstens 2 weken ziek zijn, terwijl de andere maar 3 of 4 dagen ziek zijn. Of je nou een paar dagen of een paar weken ziek bent, meestal verveel je je dan wel. Ik in ieder geval wel. Maar wat kun je dan gaan doen?

–          Huiswerk maken
Misschien niet het eerste en leukste waar je aan denkt, maar wel even handig om te doen. Zo ga je tenminste niet achter lopen met school, en als je er eenmaal weer bent hoef je niet te gaan stressen om van alles en nog wat.

–          Slapen
Het beste medicijn tegen ziek zijn is denk ik toch wel slapen. Het is lekker rustgevend en je voelt je er vaak een stuk beter door! Lekker wegkruipen in je deken met een comfortabele pyjama is toch wel erg fijn als je ziek bent.

–          Film marathon houden
Gewoon lekker in je bed liggen met je laptop en je warme deken en een film marathon houden met je favoriete films! Een lekker kopje thee of een warm soepje erbij is ook ideaal. Wil je weer eens wat nieuws kijken maar weet je niks? Hier een paar films die ikzelf heel leuk vind: The Proposal, Miss Congeniality, Mrs. Doubtfire, My father the hero, Eurotrip, Bruce Almighty, Evan Almighty, Material Girls, She’s the man, The Hangover 1 2 & 3, The Lone Ranger,  Final Destination, Gravity, Verliefd op Ibiza, Mannenharten. Dan vind ik een heleboel Disney films ook erg leuk, en de films van Carry Slee doen het ook goed bij mij. In mijn lijstje zitten vooral comedy/ romantische comedy films. Er zitten ook meerdere genres bij. Zoals een SF (science  fiction), dat is Gravity. En nog een horror, Final Destination. Hoewel ik absoluut geen fan ben van horror, vond ik deze films toch wel erg goed en mooi gemaakt. Inmiddels kijk ik geen horror meer, ik kan er gewoon niet tegen. Voordat ik ga slapen moet mijn kamer eerst een grondige inspectie krijgen of er niks engs zit, en zelfs dan kan ik nog niet lekker slapen. Dus nee, geen horror meer voor mij!

–          Een serie gaan volgen
Als je ziek bent heb je veel vrije tijd, dus ook de tijd om een nieuwe serie te gaan kijken.  Je hebt qua series (net als met films) echt van alles, horror, drama, thriller, comedy, real-life, noem maar op. Op internet kun je veel verschillende websites vinden waar je de serie kan gaan volgen. Ikzelf kijk mijn favoriete series vooral op www.tubeplus.me en op www.megashare.info. Ik ben een trouwe volger van de volgende series: The Vampire Diaries, Pretty Little Liars, The Carrie Diaries en The Originals. In het begin volgde ik ook Ravenswood, maar dat vond ik zó creepy worden dat ik er maar mee ben gestopt.

 

Nu deze blogpost schrijf, ben ik zelf ziek, en dan doe ik deze dingen ook! Behalve het huiswerk maken dan…

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

 

Wat doe/kijk jij als jij ziek bent?

2 gedachtes over “Wat te doen als je ziek bent?

  1. Beterschap! Ik ben al langere tijd ziek en ben daarom begonnen met bloggen. Is een goede manier om je tijd toch een beetje nuttig door te komen! Verder kijk ik ook veel series. Ik volg net als jou PPL en The Vampire Diaries (:

    • Bloggen is inderdaad ook een leuke manier van tijdverdrijf! Leuk dat je ook PPL & TVD volgt! Ik denk dat je The Originals (met Klaus, Rebekah & Elijah) dan ook wel leuk vind! 🙂 Beterschap, ik hoop dat je snel weer beter bent!

Geef een reactie

